کد خبر: 2940

8 دلیل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی

دلیل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی بسیار مهم است و کسانی که از این وسیله استفاده می‌کنند، شاید با این اتفاق مواجه شده باشند.

دیدن لباس‌های خیس و کفی در پایان چرخه‌ی شستشو، تجربه‌ای ناخوشایند به‌شمار می‌آید و می‌تواند از دلایل مختلفی نشأت بگیرد. همانطور که می‌دانید، آبکشی یکی از مراحل اصلی در فرآیند شستشو با ماشین لباسشویی محسوب می‌شود؛ اگر در این مرحله مشکلی به‌وجود بیاید، کل فرآیند شستشو تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برخی از این مشکلات قابل حل هستند و خودتان از عهده انجام آن بر می‌آیید؛ اما جهت رفع برخی از مشکلات پیچیده‌تر، بهتر است از یک تیم حرفه‌ای تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

 

علت آبکشی نکردن لباسشویی ال جی چیست

اقدامات نادرست شما یا بهره‌برداری از افراد غیر متخصص، امکان دارد به ماشین لباسشویی آسیب بیشتری وارد کند. از آنجا که هزینه تعویض یا خرید مجدد ماشین لباسشویی بسیار بالا است، این موضوع منجر به ضرر زیادی برای شما می‌شود؛ در ادامه همراه ما بمانید تا شما را با مهم‌ترین دلایل آبکشی نکردن لباسشویی ال‌جی آشنا کنیم:

خراب بودن شیلنگ‌ها و انسداد فیلتر

آبکشی در ماشین های لباسشویی با استفاده از شیلنگ‌ها صورت می‌گیرد. مشکلات مختلف در این قطعات مثل شیلنگ و فیلتر، می‌تواند علت عدم آبکشی ماشین لباسشویی ال‌جی باشد. شیلنگ‌ها در انتهای خود دارای فیلتر‌های کوچکی هستند که از ورود رسوبات به دستگاه جلوگیری می‌کنند. اگر این فیلترها مسدود شوند، تامین آب ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و آبکشی را انجام نمی‌دهد. با این اوصاف تنهاترین راه حل این مشکل مراجعه به نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در مشهد است. دیگر مشکلات مرتبط با شیلنگ که در عملیات آبکشی خلل ایجاد می‌کند عبارتند از:

•    شیلنگ‌های آسیب دیده

•    اتصال نادرست به ماشین لباسشویی

•    استفاده از شیلنگ با طول نامناسب

برای اینکه به مشکل برنخورید، باید حداکثر طول شیلنگ تخلیه و ورودی آب را یک متر در نظر بگیرید؛ ارتفاع استاندارد شیلنگ تخلیه از زمین نیز باید بین 60 تا 100 سانتیمتر باشد.

اشکال در تایمر ماشین لباسشویی

8 دلیل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی - تصویر 2

برنامه شستشو از طریق تایمر به ماشین لباسشویی داده می‌شود؛ اما دستکاری تایمر ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند؛ در این حالت، تایمر باید توسط یک تیم حرفه‌ای تعویض شود.

بیشتر بخوانید» این مشکل تنها برای لباسشویی‌های الجی نیست. گاهی ممکن است لباسشویی دوو هم با این مشکل مواجه شده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر این مشکل، خودتان دست به آچار نشده و به نمایندگی ماشین لباسشویی دوو در مشهد کنید. چراکه استفاده از قطعات فابریک و اورجینال برای لباسشویی، باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهدشد.

خراب شدن پمپ تخلیه

زمانی که اجسام خارجی از فیلتر عبور و در پمپ گیر کنند، به آن آسیب می‌رسانند. اگر دستگاه قدیمی باشد یا به دفعات زیاد مورد استفاده قرار بگیرد، برخی قطعات از جمله پمپ تخلیه به مرور زمان آسیب می‌بینند؛ در چنین حالتی، تعویض پمپ تخلیه ضروری است و این کار را باید توسط یک تکنسین متخصص انجام دهید.

بیشتر بخوانید» درصورتی که از لباسشویی های برند ایرانی مانند پاکشوما استفاده می کنید، برای عیب یابی و سرویس کردن آن باید به نمایندگی ماشین لباسشویی پاکشوما در مشهد مراجعه کنید. تا تمامی خدمات و قطعات به کار برده شده از نظر کیفی ضمانت شوند.

استفاده زیاد از مواد شوینده

توجه کنید که استفاده از مواد شوینده باید به اندازه مناسب انجام شود. اگر بیش از حد ماده شوینده در جا پودری بریزید، ماشین لباسشویی نمی‌تواند تمامی مواد را از لباس‌ها به خوبی تشخیص دهد و در نهایت کف اضافی از دستگاه به بیرون می‌آید.

خراب بودن برد الکتریکی

خرابی برد الکتریکی در ماشین لباسشویی به فرآیند آبکشی آسیب می‌زند. این برد یکی از اجزای اصلی دستگاه به حساب می‌آید که وظیفه کنترل موتور، پمپ آب و سایر قطعات الکتریکی را بر عهده دارد. در صورت بروز مشکل در برد الکتریکی، عملکرد ماشین لباسشویی ممکن است دچار اختلال شده و به همین جهت، فرآیند آبکشی به درستی انجام نشود.

8 دلیل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی - تصویر 3

فشار پایین آب

جهت عملکرد بهینه دستگاه، لازم است فشار آب مناسبی در سیستم وجود داشته باشد. در صورتی که فشار خیلی پایین به‌نظر برسد، آب به میزان کافی به سمت ماشین لباسشویی نمی‌رود و این امر موجب می‌شود که دستگاه به خوبی آبکشی نکند؛ بهتر است که فشار آب منطقه خود را بررسی کنید. در این صورت، شاید نیاز باشد تا با نزدیک‌ترین شرکت آب و فاضلاب در محله خود تماس یا از یک تکنسین‌های متخصص برای بررسی و تنظیم فشار آب منزلتان کمک بگیرید.

خراب شدن کوپلینگ

خراب شدن کوپلینگ معمولاً به دلیل عمر بالای ماشین لباسشویی و یا فرسودگی آن اتفاق می‌افتد. با خراب شدن کوپلینگ حتی با انجام آبگیری و تخلیه، آبکشی دستگاه به مشکل برمی‌خورد. با تعویض کوپلینگ می‌توان مشکل نچرخیدن دیگ را حل کرد؛ البته کوپلینگ باید به شکل دقیق و توسط تعمیرکار نصب شود.

پر بودن مخزن دستگاه

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی، مشکلات عملکردی زیادی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، عدم توجه به وزن لباس‌ها و ظرفیت دستگاه وقتی که بیش از حد لباس در آن قرار داده شود، عملکرد آبکشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اقدام نه تنها اختلالی در عملکرد دستگاه به وجود می‌آورد، بلکه یکی از عوامل خرابی کمک فنرهای ماشین و تولید صداهای نامطلوب و غیرطبیعی آن است. شما نباید بیش از حد لباس در دستگاه قرار دهید و لباس‌های کوچک و بزرگ مانند ملحفه و روتختی را همزمان جهت شستشو در دستگاه بگذارید.

جمع‌بندی

با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می‌توانید از وقوع مشکلاتی مانند آبکشی نکردن لباسشویی ال‌جی جلوگیری کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر پس از اتمام برنامه شستشو با لباس‌های کثیف و آبکشی نشده روبرو شدید، بهتر است تعمیر دستگاه را به دست تکنسین‌های مجرب بسپارید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار