کد خبر: 3470

آشنایی با بهترین تولیدکنندگان ناودانی فولادی در ایران

ناودانی یک مقطع فولادی U شکل یا C شکل است که کاربرد‌های فراوانی در ساخت‌و‌ساز، خودروسازی، صنعت و اسکلت‌های فلزی دارد.

این محصول در بخش‌هایی از سازه که تنش‌های زیادی به آن اعمال نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناودانی در وزن‌ها و ابعاد مختلف تولید شده و کارخانه‌های زیادی در ایران مشغول به تولید آن هستند. در این مقاله قرار است با برخی از این کارخانه‌ها آشنا شویم.

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان بزرگترین تولیدکننده ناودانی در ایران است و محصولات خود را هم در سطح کشور و هم در سطح بین‌المللی عرضه می‌کند. این کارخانه در زمینه تولید ناودانی سهم عمده‌ای از تولیدات را به خود اختصاص داده است و کیفیت محصولات آن بسیار بالا بوده و در بازار ایران جزو مرغوب‌ترین کالا‌ها در‌نظر گرفته می‌شود.

ناودانی‌های نوردیده در شرکت ذوب آهن اصفهان مطابق با مشخصات زیر بر اساس استاندارد‌های ملی ایران به شماره 1-4477 و 2-4477 و معادل با استاندارد های DIN 1026 (استاندارد دین آلمان)، EN10279 و GOST8240 تولید می‌گردند. از دیگر تولیدات ذوب آهن، نبشی است که شاید بتوانید این محصول را نیز در مشهد پیدا کنید. جهت خرید نبشی مشهد با بازرگانی فرداد فولاد تماس بگیرید.

 

کارخانه فولاد ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب دومین تولیدکننده ناودانی در سطح کشور است. این شرکت ناودانی‌های سبک و ناودانی‌های سنگین اروپائی را در سایز‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌کند. همچنین طبق ادعای خود شرکت، ناودانی‌های تولیدی دارای کیفیت و خواص مکانیکی بسیار بالا بوده و با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی تولید می‌شوند.

ناودانی‌های سنگین اروپایی

ناودانی‌های سنگین تولیدشده در این شرکت کاربرد‌های مختلفی دارند اما عمدۀ کاربرد آنها در ساخت پروژه‌های بزرگ و صنعتی می‌باشد. همچنین این ناودانی‌های سنگین در ساخت بادبند‌ها و تیر‌ها کاربرد دارند.

ناودانی‌های سبک

از طرفی ناودانی‌های سبک برای ساخت چارچوب در پایه‌ها و فریم ماشین آلات سنگین کاربرد دارند و به‌طور‌کلی 20 درصد سبک‌تر از ناودانی‌های سنگین هستند. تفاوت عمدۀ آنها در شکل ظاهری این دو ناودانی می‌باشد که ناودانی های سبک دارای بال موازی و ناودانی سنگین دارای بال شیب‌دار می‌باشند.

آشنایی با بهترین تولیدکنندگان ناودانی فولادی در ایران - تصویر 2

کارخانه شکفته مشهد

کارخانه شکفته مشهد با عرضه محصولات کیفیت بالای خود مشتریان بخصوصی را به خود جذب کرده است. ناودانی‌های این شرکت در سایز‌های 6 تا 16 تولید شده و جزو با کیفیت‌ترین و همچنین گران‌ترین ناودانی‌های تولیدشده در کشور هستند. این کارخانه در سال‌های اخیر توانسته ظرفیت خط تولید خود را افزایش داده و به پانصدهزار تن مقاطع فولادی برساند. همچنین این مجموعه دارای چندین تقدیرنامه و گواهینامه رسمی از نهادهای معتبر می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت ناودانی شکفته مشهد می‌توانید به سایت یا کانال فرداد فولاد مراجعه نمایید.

 

کارخانه آریان فولاد مشهد

همان‌طور که از ترتیب این لیست مشخص است، مشهد یکی از قطب‌های تولید قطعات فلزی و فولادی در ایران می‌باشد و کارخانه آریان فولاد که در شهرک صنعتی مشهد واقع شده، یکی دیگر از کارخانه‌های برتر است که در زمینۀ تولید ناودانی فعالیت می‌کند. این شرکت با بیش از ۳ دهه فعالیت، مشغول به تولید ناودانی‌هایی با ابعاد 6000*10 و در بازه وزنی 49-51 کیلوگرم می‌باشد.

 

کارخانه البرز ایرانیان (فایکو)

شرکت فایکو طیف گسترده‌ای از مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را با استانداردهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند. محصولات این شرکت طبق استاندارد‌های ملی و بین المللی قابل ارائه است و طبق ادعای خود شرکت، کیفیت آنها از لحاظ خواص مکانیکی و متالورژیکی کنترل شده و تضمین شده است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران است و کارخانه آن در استان مازندران قرار دارد.

 

کارخانه فولاد کوهپایه اصفهان

این شرکت که از سال 1382 شروع به کار کرده است ناودانی‌های مختلف آماده و سفارشی تولید می‌کند. ناودانی‌های آماده این شرکت شامل U30، U40، U50 و U60 می‌باشند. ناودانی‌های 3 تا 6 سانتی‌متری این شرکت را می‌توان جزو ناودانی‌های با کیفیت بازار در نظر گرفت که به نام ناودانی اسپیرال (Spiral) نیز شناخته می‌شوند.

آشنایی با بهترین تولیدکنندگان ناودانی فولادی در ایران - تصویر 3

مجموعه تولیدی دهشیر یزد

مجتمع تولیدی صنعتی دهشیر یزد در سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرد. این کارخانه همانند دیگر کارخانه‌های این لیست محصولاتی با کیفیت و با سطح استاندارد‌های بین‌المللی تولید می‌کند و سایز ناودانی‌های تولیدی بین 6 تا 12 می‌باشد. ناودانی‌های تولیدی این کارخانه از دو نوع سبک و سنگین‌ می‌باشد. این مجتمع با توانایی تولیدی روزانه 400 تن و ظرفیت عملیاتی 250 تن انواع ناودانی و نبشی را تولید می‌کند. نوع ناودانی‌های تولید شده شامل ناودانی سبک و سنگین، شبه اروپائی، ناودانی گالوانیزه، ناودانی Stainless Steel و ... می‌باشد.

 

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان با ۱۳ سال تجربه در صنعت فولاد، تولیدکننده انواع میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی می‌باشد. طبق ادعای خود شرکت مواد اولیه ناودانی‌های تولیدی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین‌های محصولات موجود در بازار بوده و از تست‌های مختلف کنترل کیفی عبور‌ می‌کنند تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل شود. این شرکت در اتوبان تهران-ساوه واقع شده است.

 

خرید ناودانی

ناودانی‌ها استفاده گسترده‌ای در صنعت و ساخت‌وساز دار‌ند. در کشور عزیزمان ایران، شرکت‌های فراوانی وجود دارند که مشغول تولید و عرضه این محصول در بازار‌های داخلی و بین‌المللی با کیفیت‌های مختلف و مطابق استاندارد‌های ایرانی، روسی، آلمانی و آمریکایی می‌باشند. شرکت‌ها و کارخانه‌های موجود در این لیست جزو بزرگترین کارخانه‌های تولیدی هستند، اما کارخانه‌های دیگری نیز همانند کارخانه نورد یاوران زنجان و مجتمع فولاد البرز نیز وجود دارند که با هدف کوتاه نگه‌داشتن مقاله، در لیست قرار نگرفته‌اند.

جهت خرید ناودانی بهتر است ابتدا اندازه ناودانی مورد نیاز خود را تعیین نموده و سپس به کسب اطلاعات دربارۀ بازار آهن آلات بپردازید. همچنین می‌توانید از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، با مجموعه‌های مختلف فروش آهن آلات آشنا شده و خدمات آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. سایت فرداد فولاد و کانال تلگرام این مجموعه که بهترین کانال قیمت آهن مشهد است، بهترین مسیر برای اطلاع از خدمات و قیمت محصولات است.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار