کد خبر: 2712

رفع فیلتر شعار است / کسی که بنیان نابودی پیام‌رسان های داخلی را گذاشت، احمدی‌نژاد بود

یک پژوهشگر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین ارتباطی گفت: دوستانی که ادعا می‌کنند فیلترینگ را بر می‌دارند باید بدانند که این موضوع در اختیارات دولت نیست؛ در دولت‌های مختلف شاهد این وعده بودیم که در نهایت عملی نشد.

سینا تفنگچی  اظهار داشت: دوستانی که می‌گویند از پیام‌رسان داخلی حمایت می‌کنند مانند آقای جلیلی، فراموش نکنند، رئیس جمهوری که بنیان نابودی پیام‌رسان‌های داخلی را گذاشت مدیر ارشد ایشان، آقای احمدی‌نژاد بود که مانع از توسعه‌ی پیام‌رسان «بیسفون» شد.

وی افزود: ما امروز نیاز به یک ادغام بین پیام‌رسان‌ها و ایجاد یک سوپر اپلیکیشن داریم؛ چراکه مردم خسته از نصب چندین برنامک هستند.

تفنگچی ادامه داد: آقای قالیباف که گفتند شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی می‌کنیم و با فیلترینگ هم مخالف هستند، توجه کنند که شبکه ملی در معنای واقعی‌اش، محدودسازی اینترنت و داخلی‌سازی است.

وی گفت: آقای پزشکیان که توضیح دادند توییتر و یوتیوب محیط آموزشی است و باید رفع فیلتر شود باید گفت که ایلان ماسک به تازگی تأیید کرد که نشر محتوای پورنوگرافی در آن آزاد است و یوتیوب هم علی‌رغم محدودیت‌هایی که اعمال می‌کند، باید در نظر داشته باشیم که مبتنی بر فرهنگ غرب است.

او خاطر نشان کرد: آقای پور محمدی می‌گوید ما با فروش فیلترشکن مخالفیم؛  این سخن ممکن است نشان دهنده محدودیت فروش و اجبار مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نیز باشد.

تفنگچی در پایان گفت: رفع فیلترینگ بیشتر صحبتی شعاری از طرف افرادی است که به صورت واقعی از این شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار