کد خبر: 2827

افزایش 4 میلیونی قیمت متراژ مسکن در 2 ماه اخیر در تهران/ خریداران به جنوب شهر می روند/ افزایش قیمت در «پایین شهر»

براساس آخرین آمارهای رسمی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده متوسط قیمت مسکن در پایتخت به حدود متری 86 میلیون تومان در خرداد ماه رسیده است؛ رقمی که در دو ماه گذشته، بیش از 4 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

البته این قیمت به‌طور متوسط اعلام شده و در مناطق 22 گانه تهران، کم و زیاد می‌شود. اگر فرض بگیریم که یک خانه 100 متری با این قیمت متوسط 8میلیارد و 600 میلیون تومان آب می‌خورد، برای منطقه 1 تهران تقریبا به‌طور متوسط دو برابر این عدد است و برای منطقه 19 نصف آن است. بانک مرکزی این قیمت‌ها را از معاملات مسکن در سامانه جامع املاک و مستغلات استخراج کرده که حاوی نکات جالب توجهی از تغییرات و تحولات مختلف بازار مسکن تهران در خرداد ماه امسال است. در اینجا نگاهی داریم به برخی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در بازار مسکن پایتخت (به عنوان لیدر بازار مسکن در کل کشور) رخ داده است.

افزایش قیمت در «پایین شهر»

در زمان رکود تورمی این اجتناب‌ناپذیر است که هجوم تقاضا به سمت محلات و مناطقی در تهران باشد که قیمت‌های پایین‌تری دارند. محلاتی که اصطلاحا «پایین شهر» نامیده می‌شوند و از امکانات رفاهی کمتری برخوردارند. اما از نظر اقتصادی، هجوم تقاضا به سمت یک کالا در یک بازه زمانی مشخص، منجر به رشد قیمت نیز می‌شود. به ویژه اگر این کالا در رده کالاهای «پست» نیز قرار بگیرد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار