کد خبر: 3422

معرفی انواع لوله فولادی و فلکسی

اگر بخواهیم لوله‌های موجود در بازار را به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی کنیم، باید آن‌ها را دو بخش لوله‌های فولادی و لوله‌های فلکسی جای دهیم. این دسته‌بندی‌ها خود شامل چندین زیرمجموعه مختلف می‌شوند

اگر بخواهیم لوله‌های موجود در بازار را به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی کنیم، باید آن‌ها را دو بخش لوله‌های فولادی و لوله‌های فلکسی جای دهیم. این دسته‌بندی‌ها خود شامل چندین زیرمجموعه مختلف می‌شوند که آشنایی با آن‌ها برای کارفرمایان و افراد فنی یک امر ضروری در نظر گرفته می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی انواع لوله‌های فلکسی و فولادی و همچنین نحوه تهیه آن‌ها اشاره کنیم

 

انواع لوله صنعتی

لوله‌های صنعتی را می‌‌توان بزرگ‌ترین دسته‌بندی از لوله‌های موجود در بازار دانست که در حوزه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخورداری از استحکام بالا یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مربوط به این محصولات است که در تمامی مدل‌های مربوطه می‌توان آن را یافت. لوله‌های صنعتی شامل دو بخش اصلی هستند که عبارت‌اند از: لوله‌های درز دار و لوله‌های بدون درز. لوله‌های فولادی و فلکسی نیز دقیقاً در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که از ارزش بالایی برخوردار هستند.

معرفی کاربردهای لوله فولادی

از جمله مهم‌ترین انواع لوله‌های فولادی می‌توان به مواردی همچون لوله گاز، لوله اسپیرال یا پیچی، لوله مبلی، لوله لنس، لوله گوشتدار، لوله آتشخوار و لوله‌های گالوانیزه اشاره کنیم. علاوه بر این، می‌توان لوله‌های داربستی را نیز در این دسته‌بندی جای دارد. کاربردهای لوله‌های فلزی بسیار متنوع است به نحوی که باید گفت آن‌ها نقش مهمی در پیشرفت دنیای مدرن ایفا می‌کنند.

لوله گاز به منظور انتقال گاز خانگی به کار گرفته می‌شود که خود شامل دو مدل نورد سرد و نورد گرم است. لوله اسپیرال به دلیل شکل‌پذیری بالای خود یک انتخاب عالی برای انتقال آب به شمار می‌آید و می‌توان از آن بدین منظور استفاده کرد. لوله مبل در صنعت ساخت مبلمان به کار گرفته می‌شود، زیرا از مقاومت خوبی برخوردار است و می‌تواند وزن‌ زیادی را به خوبی تحمل کند.

از لوله لنس به منظور جابه‌جایی مواد مذاب کمک گرفت می‌شود و حتی می‌توان با کمک آن انواع گازهای خطرناک همچون نیتروژن را انتقال داد. لوله گوشتدار در صنایع خاصی همچون پتروشیمی نقش مهمی را ایفا می‌کند. لوله آتشخوار همان‌طور که از نام آن مشخص است در محیط‌هایی به کار گرفته می‌شود که با حرارت بسیار زیادی سروکار داریم. لوله‌های گالوانیزه نیز در ساخت کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که لوله‌های استنل استیل و لوله‌های داربستی نیز جزو لوله‌های فلزی هستند که به ترتیب برای انتقال مواد خوراکی و ساخت داربست کاربرد دارند.

Screenshot_20240912_144521_Office

 

معرفی کاربردهای لوله فلکسی

لوله‌های فلکسی به دلیل قابلیت انعطاف بالای خود بدین نام شناخته می‌شوند (فلکسی مخفف عبارت فلکسیبل به معنای انعطاف‌پذیر است). رایج‌ترین نوع این لوله‌ها همان لوله‌های فلکسی برای محافظت از کابل‌های برق است که با نام لوله خرطومی نیز شناخته می‌شوند. علاوه بر این مدل، نوع خاصی از لوله‌های فلکسی به منظور انتقال هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل دیگری که باید به آن اشاره کنیم، لوله فلکسیبل اسپرینکلر است که به منظور رفع آتش‌سوزی‌ها کاربرد دارند و بیشتر در حوزه ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله فلکسیبل الاستومری یک نوع عایق سرما و گرما به شمار می‌آید و به همین دلیل در منازل مسکونی کاربرد دارد.

لوله‌های فلکسیبل برزنتی یکی دیگر از لوله‌های صنعتی مهم به شمار می‌آیند که بیشتر در دستگاه‌های مکنده قرار می‌گیرند. در درون آن‌ها چندین لایه پلی استر قرار گرفته است تا از مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل محیطی برخوردار باشند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید لوله فلکسیبل آلومینیومی و لوله فلکسیبل پلی اتیلنی نیز امروزه به تولید می‌رسد و می‌توان به سادگی از آن‌ها استفاده کرد. 

خرید انواع لوله فولادی و لوله فلکسی از سینی کابل پیشگام

در گذشته خریداری لوله‌های صنعتی برای بسیاری از کاربران یک چالش بزرگ تلقی می‌شد. اکثر افراد توانایی تهیه این دسته از لوله‌ها را نداشتند و یا نمی‌توانستند آن‌ها را با قیمت مناسبی تهیه کنند. «سینی کابل پیشگام» با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه انواع لوله‌های فولادی و لوله‌های فلکسی آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران عزیز است.

تفاوتی ندارد که چه نوع لوله فولادی و یا فلکسی خاصی را نیاز دارید، زیرا ما تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای شما کاربران گرامی به کار گرفته‌ایم. لوله‌هایی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم از نظر کیفیت و قیمت حرف نخست را در بازار می‌زنند و نمی‌توان حتی نمونه‌های مشابه با آنان را پیدا کرد؛ بنابراین اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید و در عین حال قصد دارید لوله‌های باکیفیت و استاندارد را تهیه کنید، سینی کابل پیشگام بهترین انتخاب ممکن برای شما به شمار می‌آید. 

سخن پایانی

با رشد صنایع گوناگون و افزایش نیازهای مصرف‌کنندگان، شرکت‌های تولیدکننده لوله محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلفی عرضه کرده‌اند. دو دسته‌بندی اصلی فلکسی و فلزی شامل مجموعه‌ای از لوله‌های مختلف هستند که هر یک از آن‌ها در حوزه‌های مختص به خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه روند دسترسی به این نوع لوله‌ها برای تمامی کاربران تسهیل شده است و همه افراد به راحتی امکان تهیه این محصولات را دارند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار